Vízitúra kupa 2019. versenynaptár

A Vízitúra Kupa Magyarország legnagyobb és legnépszerűbb, országos méretű amatőr víztúrás versenysorozata. A bajokság 2001-ben indult civil kezdeményezésre. A rendezvénysorozat fő támogatója a Magyar Kajak - Kenu Szövetség és emellett a rendezésben is segédkezik.


A Vízitúra Kupa 9 fordulóból álló versenyrendszer, melyben a szervező helyszínek egy közös és egységes szabályrendszer szerint szervezik a versenyüket, de mindenhol a saját vízterületükre jellemző sajátosságokkal fűszerezik az eseményeket.

HELYSZÍNEK ÉS IDŐPONTOK

1. forduló 2019. május 04. – Dunakeszi

2. forduló 2019. május 25. – Baja (Duna, Sugovica)

3. forduló 2019. június 08. – Leányfalu

4. forduló 2019. június 15. – Csákánydoroszló

5. forduló 2019. július 07. – Tiszafüred

6. forduló 2019. július 27. – Ráckeve

7. forduló 2019. augusztus 31. – Tokaj

8. forduló 2019 szeptember 07. - Dunakiliti

Mit kell tudni erről a versenyről?

KATEGÓRIÁK: VERSENY KATEGÓRIÁK

• túra kajak női egyes (TK-N1) • túra kajak férfi egyes (TK-F1-50–)

• túra kajak férfi egyes (TK-F1-50+)

• túra kajak férfi páros (TK-F2)

• túra kajak vegyes páros (TK-V2) - minimum 1 fő női evezősnek kell lennie, azaz tiszta női egység is rajthoz állhat

• túra kenu férfi páros (TC-F2)

• túra kenu vegyes páros (TC-V2) - minimum 1 fő női evezősnek kell lennie azaz tiszta női egység is rajthoz állhat

• hármas túra kenu (TC-3) open

• négyes túra kenu (TC-4) open

• versenyhajó – kajak (K-1) open

• versenyhajó – páros kajak (K-2) open

• versenyhajó – kenu (C-1) open

• outrigger egyes (OC-1) open

• SUP férfi

• SUP női

EGYÉB KATEGÓRIÁK A szervező döntheti el, hogy kíván-e új helyi kategóriát indítani. Egyes helyszíneken lehetnek egyéb plusz kategóriák, távok (pl. minimaraton) ezek külön-külön kihirdetésre kerülnek.

A VERSENYEK TÁVJA:

Verseny kategóriában:

Minimum 20 fkm, maximum 42 fkm.

Rövidtáv kategóriában: 5 fkm-10 fkm.

NEVEZÉS:

A nevezés online a Magyar Kajak Kenu Szövetség oldalán (www.viziturapont.hu) vagy a helyszínen az egységes nevezési lappal lehetséges.

Nevezési díj: előnevezés esetén bruttó 3200 Ft és helyszíni nevezés esetén bruttó 4200 Ft egységesen minden helyszínen.

Csapatok nevezése:

Az egy csapatban ülők számának az 50%-ának a futamok során állandónak kell lennie, a többi versenyző tetszőlegesen változtatható: párosoknál 1 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen max 3 fő) hármasoknál szintén 1 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen maximum 5 fő) négyeseknél 2 fő cserélhető a futamok között, (az év során összesen maximum 7 fő); “csapatkapitányt” minden hajóban kötelező kijelölni.

A 9 forduló során kötelező betartani a Hajózási Szabályzat rendelkezéseit, mindezek mellett kötelező betartani a fordulók rajtja előtt elhangzott vízterület sajátosságaira és főleg veszélyeire vonatkozó információkat. Erről nyilatkozniuk kell a versenyzőknek a nevezés során.

DÍJAZÁS, JUTTATÁS A versenyző kategóriában a helyezettek érmet, kupát, oklevelet és összetett pontot kapnak. A túrázó kategóriában a helyezettek oklevelet (támogatás mértékétől függően érmet) kapnak, mérjük és nyilvánossá tesszük a futott idejüket, Minden versenyen külön

OKLEVÉLLEL emeljük ki a legtapasztaltabb (legidősebb) és a legfiatalabb versenyzőt, Minden versenyző kap rajtszámot, melyet köteles jól látható helyen, a hajó elején mindkét oldalon elhelyezni. A részt vevő versenyzők a verseny ideje alatt 1x meleg ételt, a versenyen a kötelező pihenőnél tápláló frissítőt kapnak, A férfi kenu páros és a vegyes párosoknak kategória győztese vándorkupát nyer. A verseny pólóit a résztvevő a nevezési díjon felül megvásárolhatja – ezt előre kell jeleznie

VERSENYBŐL KIZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

• Hajózási Szabályzat és a vízre vonatkozó helyi eligazítás figyelmen kívül hagyása,

• Útvonal változtatás (útvonal jelölés figyelmen kívül hagyása akkor is, ha ezáltal az útvonal hossza nem rövidül)

• Sportszerűtlen viselkedés.

• Nem megfelelő kategóriába való nevezés (különös tekintettel a verseny és túra hajókra) • A részvételi nyilatkozat aláírásának hiánya.

• Nem verseny célú hajók verseny jellegű használata (pl. térdelés túrakenuban, elektromos vízszivattyú) • Nem a hajótípushoz való evező használata.

• Gépi hajtás, vitorla, külső segítség igénybevétele.


RENDEZVÉNY ELŐKÉSZÜLETEK / VERSENY LEBONYOLÍTÁS

1. Orvosi ügyelet, ill. mentő megrendelése (1000 fő alatt elég az orvosi ügyelet, 1000 – 5000 fő között mentőautó, orvos személyzettel)

2. Öltözők, megfelelő tisztálkodási lehetőség biztosítása (ha szükséges mobil-wc rendelése

) 3. Biztosító hajók, mentőhajók leszervezése (minimum 3db és/vagy a hatósági engedélyben meghatározott számú kisgéphajó mentésbe jártas személyzettel (2fő/hajó) kötelező felszereléssel,

4. Rádió kapcsolat biztosítása a szervező és a biztosító személyzet között.

5. Megfelelő létszámú segítő, önkéntes leszervezése, 6. Versenyműsor, programterv elkészítése, az MKKSZ felé való megküldése

7. Versenybírók (rajt – forduló - és célbíró kötelező), start duda, speaker, hang technikus, rendezők, leszervezése,

8. Rendezvény helyszínének előkészítése – csapat területek, éremátadó hely: dobogó, vízre szálló hely (legalább 3 hajóegység egyidejű vízre-szállásának biztosítása),

9. Versenypálya kitűzése nagyméretű jól látható bójákkal, irányító táblákkal, 2 db célbója egyértelmű kihelyezése 10. Információs sátorfelállítása vagy erre alkalmas helyiség, hangosítás kialakítása

11. Regisztrációs sátor felállítása vagy erre alkalmas helyiség, Arparace nevezési lapok használata

12. Versenypálya, verseny útvonal térképének kihelyezése a regisztrációs sátor mellett jól látható helyen.

13. Technikai értekezlet megtartása a rajt előtt 1 órával (megfelelő hangosítással). Kötelező elem a versenypálya térképes bemutatása, figyelmeztetés a veszélyes helyekre, tereptárgyakra, elsősegély hely ismertetése.

14. Arparace verseny lebonyolító cég számára: sátor, asztal, szék, víz, áram, 2 fő jegyzőkönyv-vezető biztosítása,

15. Reklámhordozók kihelyezése 16. 30 km feletti távoknál (nagyságrendileg fél táv) frissítő pont biztosítása

17. Kötelező pihenő (10-20p) CSAK a 40 km feletti távoknál 18. Étel-, italszolgáltatás, büfé biztosítása

19. Megfelelő sátorozási és vagy szállás lehetőség biztosítása, a szükséges infrastruktúrával, kapcsolattartó megnevezésével (minimum kemping színvonal)

20. MKKSZ által biztosított érmek és könyvek átadása

21. A rendezvénydokumentálás –fotó, videó - elkészítése


ÉRTÉKELÉS ÉS PONTRENDSZER

Az egész versenysorozat összetett győzteseinek sorrendjét pontozásos módszerrel állapítjuk meg a következő módon:

1. helyezett: 50 pont,

2. helyezett: 46 pont,

3. helyezett: 44 pont,

4. helyezett: 42 pont,

5. helyezett: 41 pont,

6. helyezett: 40 pont,

7. helyezett: 39 pont és így tovább mínusz egy pont.

Aki nem jelenik meg, az 0 pontot kap. Aki elindul, de technikai okok miatt nem tudja befejezni a versenyt (kajak/kenu törés, lapáttörés esetén is kap 10 pontot. Az összetett verseny értékelésébe a 9-ből az 8 legjobb eredmény számít bele. Az összetett versenyben csak olyan csapatok/versenyzők indulhatnak, akik legalább három fordulóban pontot szereznek. Adott kategória eredménye önálló kategóriában legalább 3 hajóegység részvétele esetén kerül elbírálásra.