A Tisza és a Bodrog ölelése - Tokaj

Tokaj neve a köztudatban a történelmi borvidékkel fonódik össze, pedig Magyarország egyik legkülönlegesebb vízitúra terepét is a Hegyalján találjuk.

A borok és a szőlőföldek bűvöletéből eltávolodva is rengeteg értéket rejt ez a hangulatos kisváros. Szabad strandja kiváló pihenőhely a nyári hőség idején, de a két folyó, a Tisza és a Bodrog torkolatában elhelyezkedő Tokaj rengeteg vízitúra lehetőséget kínál.

Az egyik legkülönlegesebb folyónk a Bordrog - a nagyon lassú folyású, nyugodt vízen úgy evezhetünk, mintha egy tó felszínét hasítanánk. Tavasszal és nyár elején a Bodrogzug egy egzotikus ősvadonná változik - a hullámtérben található erdőket és réteket elönti a víz, így azok háborítatlan vadvilágába kenuval és kajakkal merészkedhetünk be.

A Tisza is megnyugszik, mire erre tájra ér - Tímárba egy kellemes, egy napos túra keretében is felevezhetünk, vagy Tokajból indulva a tiszatardosi kompig

A gasztronómia szentélyeinek meglátogatását is fűszerezhetjük a Bodrogon vagy a Tiszán tett rövidebb, egy napos túrával, kiváló levezétés egy kis mozgás, miután megízleltük a mádi Gusteau Műhely teljes ételsorát, a Sárga Borház különlegességeit, Tállyán az Oroszlános Borház vagy Tarcalon az Andrássy Rezidencia finomságait.

De Tokaj nem csak a borról és a vízről szól - a magyar történelem számtalan fontos eseménye zajlott a környéken, így ezeket is felfedezhetjük. Egy egész napot tölthetünk a várak bűvöletében, ha reggel a festői Boldogkőváraljára indulunk. Itt felmászunk a csodálatos épségben megmaradt egykori végvárba, ahonnan lenyűgöző kilátást élvezhetünk, majd tovább indulunk Vizsolyba, ahol az első magyar Bibliát nyomtatták. Innen Regécre utazhatunk, ahol újra egy vár fokára kaptatunk fel – Rákóczi Ferenc gyermekkorának színhelyéről tekintünk le a Zemplén zöldellő hegyeire. A gyönyörűen felújított Füzéri vár után még a Bodrog parti Athént, Sárospatakot is felfedezhetjük, ahol szintén romantikus várkastélyban gyönyörködhetünk.

A Kopasz-hegyre felkaptatás is kellemes gyaloglást kínál, de ha ez kevés lenne, akkor kerékpárra is pattanhatunk, hogy a Bodrogzug és a Zemplén legszebb tájait bejárjuk. Ne hagyjuk ki a túra útvonalából Mádot, Erdőbényét vagy Tolcsvát - a ezeken a helyeken ízletes ebédet fogyaszthatunk a települések büszkeségének számító éttermekben - a Gusteau műhely mellett a Magita éttermet és az Ős Kajánt ajánljuk jó szívvel. De ha Tokajba vezet az utunk, akkor kötelező látogatást tennünk a rakamazi híd túloldalán található HalraBor halászcsárdában, ahol kiváló korhely halászlevet készítenek szürke harcsából!